belkatop

FACEBOOK

AKTUALNOŚCI

  • Belgrad: Swoboda wicemistrzynią Europy na hali

    Ewa Swoboda, trzecia przed rokiem podczas halowych mistrzostwach Europy w Belgradzie awansowała o jedną lokatę w klasyfikacji po dyskwalifikacji Ukrainki Ołesii Powch.

TOP POLSKA

K - biegi

100 m 12.13 Marcelina WINKOWSKA
200 m 24.60 Karolina ŁOZOWSKA
400 m 54.64 Diana GAJDA
800 m 2:09.84 Kinga SZARZYŃSKA
1000 m 2:49.07 Paulina MIKIEWICZ-ŁAPIŃSKA
1500 m 4:23.71 Alicja KONIECZEK
3000 m 10:29.11 Marta ŁUKIJANIUK
5000 m 18:39.85 Katarzyna ROSIKOŃ
10000 m 33:24.08 Katarzyna RUTKOWSKA
Półmaraton 01:13:56 Karolina NADOLSKA
Maraton 02:30:46 Karolina NADOLSKA
3000 m prz 10:01.69 Aneta KONIECZEK
100 m pł 14.32 Karolina WRZESIŃSKA
400 m pł K 60.47 Mirela WESOŁOWSKA

OBIEKTY

  • Szczecinek: obiekt na finiszu

    12 kwietnia na stadionie w Szczecinku pojawiła się wizytacja Zarządu Powiatu, wówczas trwały prace związane z malowaniem lini na bieżni, czy prace wykończeniowe budynków. Obecnie wszystkie roboty są na finiszu i do połowy maja obiekt ma zostać w pełni ukończony.

ZAPOWIEDZI

  • Białystok: Mityng Gwiazd na rynku

    20 maja białostocki rynek zamieni się w arenę zmagań najlepszych lekkoateltów z całego kraju w konkurencjach technicznych. W programie zawodów trzy konkurencje: skok wzwyż, skok o tyczce i pchnięcie kulą, swoją obecność potwierdzili m. in. Piotr Lisek, Sylwester Bednarek czy Michał Haratyk.

A+ A A-
  • Kategoria: Blog
  • Odsłony: 534

Tokio 2020 - czyli o tym jak dwie firmy walczą o zawodników w Polsce

 

Igrzyska

Idea Igrzysk jest jasna, a przede wszystkim niekomercyjna (oficjalnie - jednak MKOl także potrzebuje sponsorów aby funkcjonować są to np. znany każdemu McDonald). Start na Igrzyskach często i gęsto zabrania reklamowania marek, które nie zostały oficjalnie zatwierdzone i dopuszczone do "widnienia" na sprzęcie sportowym. Zasada ta niejednokrotnie była łamana a sprawy kierowane były do sądu. Sportowcy mają obowiązek startu w strojach kadry narodowej, jednak odstępstwem od tej reguły są m. in. buty w jakich zawodnicy startują - te często przygotowywane są na specjalną okazję i tworzone tylko dla ich posiadacza, tworzą produkt spersonalizowany - najdogodniejszy i najwygodniejszy dla sportowca. W trakcie igrzysk niejednokrotnie można zauważyć zawodników celebrujących z butami w ręce, przewieszonymi przez szyję czy wyprawiającymi inne rzeczy. Wystarczy spojrzeć na samego Usaina Bolta czy biegaczkę Emme Cuborn, która mimo oficjalnego stroju reprezentacji USA, jakim jest NIKE celebruje z butami marki NEW BALANCE.

emma coburn

 

NIKE i NEW BALANCE w boju o polskich lekkoatletów

Zdecydowanie bogatszy i mogący sobie pozwolić na więcej jest amerykański gigant firma NIKE - ta (dane z maja 2016) odnotowała dochód w wysokości, uwaga! 100 miliardów dolarów. Firma mająca korzenie w Oregonie od lata związana jest z lekkoatletyką i od lat ten sport nie jest traktowany po macoszemu. Gigantyczne pieniądze z dochodu, to jednak także gigantyczne wydatki na sprzęt i wspomaganie sportowców i klubów sportowych, w tym w Polsce.

O tym, że NIKE mocno wspiera zawodników, wie wielu z nas - lekkoatletów, często nieświadomie wybierając ich dobra. Wsparcie nieodpłatne (no chyba że wliczymy w to wizerunek) można zaobserwować przeglądając choćby facebooka. Dodatkiem są setki zdjęć zawodników na portalach sportowych czy relacje telewizyjne. NIKE wspiera w Polsce m. in. takie gwiazdy jak Ewa Swoboda, Adam Kszczot, Joanna Jóźwik czy Sofia Ennaoui. Nazwiska iście mistrzowskie, jak sprzęt który dostają i reklamują swoim wizerunkiem.

To m. in. w nich pokładamy olbrzymie nadzieje w perspektywie nadchodzących igrzysk w Tokio. NIKE także w takich osobach pokłada nadzieję na doskonałą reklamę swojego sprzętu, zresztą nie tylko w perspektywie Igrzysk, ale i całego sezonu.

"Biedniajszą" stroną w tym wyścigu jest druga amerykańska firma - NEW BALANCE. Ta odnotowała dochód w wysokości "zaledwie" 3,7 miliarda dolarów. Polski oddział także zwerbował wielu zawodników, nie tylko w gronie lekkoatletów, jednak skupmy się na nich.

Markę NEW BALANCE wspierają w Polsce tacy juniorzy jak Natalia Kaczmarek (uczestniczka mistrzostw świata na 400 metrów) czy biegacze Mateusz Borkowski i Dominik Nowak. Ci także z dumą wspierają sprzęt i wychwalają na swoich profilach. Do 2020 roku jeszcze trochę czasu, więc nazwisk z pewnością będzie przybywać. Sami zawodnicy często dodają wpisy, które są bezpośrednio wiązane z firmą, pokazują otrzymany sprzęt i właściwie hastagują, tak by bezpośrednio powiązać ich z tym sportowym gigantem.

To jeden z kilku zabiegów jakie działają dość szybko na pozycjonowanie marki w sieci i szeroko pojętemu sponsoringowi. Dodatkowo ważną rzeczą w handlu jest relacja z klientem, sprzedaż to nie tylko jednorazowy transakcja, ale swoista relacja, mająca na celu przyciągnięcie kolejny raz klienta, poprzez związanie go z marką i jej niejednokrotnie unikatowością. Znajomość najlepszych zawodników, to właściwie taka relacja, ciągłe poszukiwanie nowości, ich wyników, a często nieświadoma obserwacja logotypu producenta sprzętu - tak, nieświadomie, na filmie czy na zdjęciu.

Taka kolej rzeczy często prowadzi nas do zakupy rzeczy nieprzemyślanie, od tak - bo gdzieś w naszej głowie pojawi się sygnał, że taki sprzęt chcę, nawet nie wiem do czego, ale go chce, bo tam mi się zachciało. My lekkoatleci także utożsamiamy się z zawodnikami (nie tylko w kraju) i sprzętem jaki promują, gdyby nie takie osoby nie mielibyśmy pojęcia o towarze, a fakt że promują go najlepsi podświadomie kieruje nas często do zakupy tej właśnie marki. A podsumowując, do sponsorowania właśnie ulubionych zawodników.